loading...

اعتماد با خودت داشته باش

سعي كن تو تمام مراحل زندگي هميشه سرت بالا باشه حتي تو شكست

بازدید : 347
11 زمان : 1399:2

كولر گازي داراي پمپي است كه گرماي محيط داخل اتاق كه نسبت به بيرون خنك تر است را جذب مي كند و به بيرون كه گرمتر است مي فرستد.

كولر گازي چگونه كار ميكند؟



كولر گازي داراي پمپي است كه گرماي محيط داخل اتاق كه نسبت به بيرون خنك تر است را جذب مي كند و به بيرون كه گرمتر است مي فرستد.

گاز خنك موجود در لوله هاي كولر توسط يك كمپرسور جريان مي يابد .گاز خنك در هنگام خروج از كمپرسور به دليل كمپرس (فشار) گرم مي شود و سپس وارد بخش بيروني يعني كندانسور مي شود .با كاركردن فن كندانسور و با عبور هواي بيرون گاز خنك(گرم)، سرد شده و تبديل به مايع مي شود .

در ادامه مايع با عبور از لوله مويي دچار افت فشار مي شود و براثر افت فشار دماي جوش پايين آمده كه باعث جوشيدن قسمتي ازمايع شده و همين امر سبب ايجاد گرماي موردنياز توسط خود گاز مايع مي شود و دماي گاز خنك كاهش مي يابد .

مخلوط مايع و بخار وارد بخش داخلي كولرگازي (اواپراتور) مي شود و بعد از عبور هواي اتاق از روي مخلوط، گرماي هواي داخل اتاق را گرفته و تبخير مي شود . بخار ايجاد شده توسط كمپرسور مكيده مي شود و به اين ترتيب چرخه كامل شده تا رسيدن به دماي مورد نظر در داخل اتاق تكرار مي شود.


مقايسه با كولر آبي

تفاوت كولرهاي آبي و گازي در چيست؟

كولرهاي آبي با تبخير رطوبت و تبديل گرماي محسوس محيط به گرماي نهان، دماي محيط را كاهش مي‌دهند ولي اساس كار كولر گازي به اين صورت است كه، وجود مبرد با دماي پايين در لوله‌هاي اواپراتور (يونيت داخلي) و مكش هواي گرم محيط بوسيله فن و گذر اين هوا از بين لوله‌هاي اواپراتور سبب سرمايش هواي محيط مي‌شود و گرماي دفع شدهٔ محيط توسط مبرد جذب شده و اين گرما طي سيكلي از كندانسور به محيط خارج دفع مي‌شود.

به بياني ساده، واحدي مسكوني با مساحت ۱۵۰ تا ۱۷۰ متر با كولر 7000 CFM تقريباً ۸۰۰ ليتر آب را در طي شبانه‌روز تبخير مي‌كند. به همين علت است كه كولرهاي گازي امروزه طرفداران زيادي پيدا كرده‌اند. كولر گازي در صنعت تهويه و تبريد از جايگاه خاصي برخوردار است.

زيرا:
• به سرعت از گرماي محيط مي‌كاهد و در واقع تهويه مطبوع را حاصل مي‌كند، زيرا هم رطوبت، هم دما را كاهش مي‌دهد و هم با داشتن فيلتر ذرات معلقدر هوا را با فيلتر خود از هواي اتاق جدا مي‌كند.

• برخلاف كولرهاي آبي، رطوبت را افزايش نمي‌دهد. يعني تهويه مطبوع را حاصل نمي‌كند. كولر گازي از اين جهت براي محيط‌هاي شرجي بسيار مناسب است.

• مصرف انرژي كولر گازي بيشتر از كولر آبي است.

• كولر گازي در واقع يك موتور گرمايي هست كه گرما را از محيط سرد به محيط گرمتر يا بيرون انتقال مي‌دهد؛ ولي كولر ابي يا كولر تبخيري گرماي محيط را به آب كه مجبور به تبخير مي‌شود در كابين كولر انتقال مي‌دهد.

• در محيطي كه كولر گازي نصب مي‌شود مكان بايد ايزوله باشد با محيط بيرون؛ ولي در كولر ابي محيط ايزوله معنا ندارد چون كولر ابي بايد در محيط بيرون نصب باشد.

• چرخه انتقال گرما در برخي كولرهاي گازي مي‌تواند معكوس شود و از آن مي‌توان به عنوان بخاري نيز استفاده كرد؛ ولي در كولر ابي اين امكان وجود ندارد.

• استفاده از كولرهاي گازي به عنوان جايگزين كولرهاي آبي مي‌تواند مانع ورود آلودگي از محيط خارج به داخل ساختمان شود و علاوه بر اين هواي داخل نيز مورد تصفيه قرار مي‌گيرد.


همه چيز درباره تعمير كولرگازي

هنگامي كه كولرگازي شما دچار مشكل مي‌شود ابتدا برق دستگاه را قطع كرده تا دستگاه صدمه نبيند و سپس با تعميرگاه مجاز كولرگازي تماس گرفته تا تعميركار مجاز كولرگازي اسپيلت در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حاضر شود.

اگر ساكن استان البرز و شهر كرج هستيد براي نصب ، سرويس و تعمير انواع كولر گازي و اسپليت با رويال سرويس البرز تماس حاصل نماييد تا متخصصين ما در اسرع وقت و كمترين هزينه و عرضه ي بهترين خدمات ،در محل شما حاضر شوند .

تعميركار كولرگازي با گذراندن دوره آموزش تعمير كولرگازي در مراكز فني حرفه‌اي و اخذ مدرك از اتحاديه صنايع برودتي مي‌تواند تعمير كولرگازي را با كمترين هزينه براي شما انجام بدهد.

تعميرات كولرگازي بخش‌هاي مختلفي همچون تعويض كمپرسور كولر گازي، رفع مشكل باد گرم كولرگازي، رفع صداي زياد كولرگازي، رفع مشكل اتصالي برق كولرگازي، تعمير برد كولرگازي اسپيلت و تعويض خازن كولرگازي را شامل مي‌شود.

سرويس دوره‌اي كولرگازي را جدي بگيريد زيرا سرويس به ‌موقع كولرگازي عامل اصلي كاهش مصرف برق كولرگازي است و همچنين باعث كم‌شدن خرابي كولرگازي مي‌شود. سرويس‌كار مجاز كولر گازي براي سرويس كولرگازي بايد ابتدا اقدام به شست‌وشوي فيلترهاي كولرگازي كرده و سپس با دستگاه كارواش واحد بيروني كولرگازي را شست‌وشو مي‌دهد.

گاهي اوقات به‌دليل كثيفي بيش از حد كولرگازي بايد اقدام به جمع‌كردن گاز كولرگازي و بازكردن كولرگازي كرده و پس از سرويس كامل كولرگازي مجددا دستگاه را نصب و راه‌اندازي مي‌كنيم.


بهترين زمان براي سرويس كولرگازي

معمولا به‌دليل استفاده زياد كولرهاي گازي اين محصول بايد هر سال در فصل بهار سرويس شود ولي در صورتي‌ كه از كولرگازي زياد استفاده نمي‌كنيد حداكثر هر ۲ سال يكبار بايد كولرگازي سرويس و تست گاز شود.


مركز مجاز نصب كولر گازي اسپيلت

بعد از خريد كولرگازي اسپيلت بايد به‌دنبال نصاب كولرگازي باشيم براي اين كار حتما با نصاب مجاز كولرگازي تماس گرفته زيرا نصب استاندارد كولرگازي شما در كاهش مصرف برق كولرگازي موثر است. نمايندگي نصب كولرگازي مي‌تواند با نصب استاندارد كولرگازي در زيبايي محل مورد نظر شما تاثيرگذار باشد. معمولا نصب كولرهاي گازي با گارانتي رايگان و داراي ۵ متر لوله رايگان نيز هست.

وكيوم كردن كولرگازي يكي از مواردي است كه نصاب اسپيلت حتما بايد آن را به‌خوبي انجام داده تا هوا و رطوبت از سيستم خارج شود و خنكاي دستگاه بيشتر شود.

هزينه نصب كولرگازي اسپيلت بستگي به لوازم مصرفي در هنگام نصب دارد.


شارژ گاز كولر گازي اسپيلت


معمولا به‌دليل اينكه كولرهاي گازي اسپيلت داراي اتصالات مهره‌اي است امكان تخليه شدن گاز كولرگازي وجود دارد. هنگامي كه كولرگازي باد گرم مي‌زند يكي از دلايل اين مشكل كمبود گاز است؛ در اين شرايط مي‌بايست دستگاه كولرگازي را خاموش كرد؛ زيرا كاركردن كولرگازي بدون گاز باعث سوختن كمپرسور كولرگازي مي‌شود.

براي شارژ گاز كولرگازي با مركز مجاز تعميرات كولرگازي تماس گرفته تا تعميركار كولرگازي به محل شما مراجعه كرده و بعد از رفع نشتي كولرگازي و وكيوم كردن كولرگازي اقدام به شارژ گاز كند.در استان البرز و شهر كرج در صورت بروز هر گونه مشكل با متخصصين رويال سرويس البرز تماس بگيريد.

هزينه شارژ گاز كولر گازي اسپيلت نيز بستگي به نوع گاز و مقدار كمبود گاز دارد.


آموزش كار با ريموت كنترل كولر گازي

افراد براي روشن و خاموش كردن كولر گازي و تغيير حالت‌هاي كاركرد كولر گازي مي‌بايست ازريموت كنترل كولر گازي استفاده كرده و براي آشنايي با كاركرد ريموت كنترل كولرگازي با رويال سرويس البرز تماس حاصل نماييد.


خدمات كولرگازي براي كليه برندها

يكي از دغدغه‌هاي مشتريان، خدمات برند دستگاه كولرگازي است؛ در صورتي‌ كه شما نياز به كليه خدمات كولرگازي براي همه برندها داشته باشيد كارشناسان مجموعه رويال سرويس البرز در استان البرز و كرج در كنار شما هستند.

خدمات كولر گازي اين مجموعه شامل تعمير كولرگازي ، سرويس، نصب، شارژ، جابه‌جايي، بازكردن فوري كولر گازي و فروش ريموت كنترل كولر گازي است؛ اين خدمات براي كليه برندهاي كولر گازي‌ و به‌صورت ويژه براي برندهايي همچون اجنرال، جنرال، ال جي، سامسونگ، توشيبا، گري، مديا، هيتاچي، شارپ، ميتسوبيشي و تراست انجام مي‌شود.

منبع:

https://royalservicealborz.com/blog/10/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AC

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 45
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 477
  • بازدید سال : 1142
  • بازدید کلی : 17257
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی